טיפ מספר 12 – סיבות העדרות
מסך סיבות העדרות מיועד לצורך הגדרת סיבות העדרות חדשות, מעבר לסיבות הקיימות במערכת, ולהקפאת (הסתרת) סיבות העדרות שאין בהן צורך. אין הגבלה לגבי מספר סיבות ההעדרות שניתן להגדיר.
בטיפ זה נלמד כיצד להגדיר סיבת העדרות חדשה.
במסך הראשי, נכנס לתפריט “ניהול והגדרות” ונבחר בשורה “סיבות העדרות”.
כעת ייפתח חלון הכולל את רשימת סיבות ההיעדרות הקיימות. על מנת להגדיר סיבת היעדרות חדשה יש ללחוץ על הלינק “הגדרת סיבה חדשה” המופיע באדום במרכז המסך:
כעת יתקבל מסך הגדרת סיבת העדרות חדשה:
במסך זה יש לרשום את שם סיבת ההיעדרות החדשה וכן להגדיר עבורה:
1. סוג היעדרות – משמש לצורך העברת הנתונים לתוכנת השכר (העברה כחופשה, מחלה, מילואים או אבל).
2. לכלול בשעות היעדרות? – כן/ לא. יש לבחור “כן” אם ברצונך כי בגין העדרות זו יופיעו שעות העדרות בדו”ח הנוכחות. לדוגמא: הגדרנו לגבי סיבת העדרות בשם “העדרות ללא תשלום” – “כן”. אם ביום מסוים שעות התקן של העובד 9 שעות וביום זה אנו רושמים “העדרות ללא תשלום”, אזי ביום זה ירשמו 9 שעות העדרות לעובד.
3. סטטוס – פעיל/מוקפא. יש לבחור “מוקפא” אם ברצונך שסיבת העדרות זו לא תופיע במסך עדכון נתוני נוכחות כאשר מעדכנים סיבות העדרות לעובדים (כלומר, לא ניתן יהיה לבחור בסיבת העדרות זו).
4. לסיום יש ללחוץ “עדכן”.
לאחר שלחצת על “עדכן”, באופן אוטומטי תופיע סיבת ההעדרות החדשה שעדכנת ברשימת סיבות ההעדרות.
טיפים קודמים:
טיפ מספר 1 – תזכורות ודיווחים
טיפ מספר 2 – חסימת דיווחי נוכחות
טיפ מספר 3 – אופציות של עובדים
טיפ מספר 4 – דיווח באמצעות טלפון סלולרי ודיווח ראש צוות
טיפ מספר 5 – דוח נוכחות On-Line
טיפ מספר 6 – חתימה ממוחשבת
טיפ מספר 7 – משלוח דוח נוכחות במייל לעובד
טיפ מספר 8 – משלוח הודעות לעובדים
טיפ מספר 9 – עדכון העדרויות/נתונים מרוכז
טיפ מספר 10 – דוח נוכחות יומית/חודשית ושליחתו במייל
טיפ מספר 11 – דוח למייצג והעברת נתונים לשכר