היעדרות מהעבודה בתקופת הדגירה של מחלת הקורונה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה

מאת: רונן פורת, רו”ח

משרד הבריאות מנחה את מי שחזר מסין, הונג קונג, תאילנד, סינגפור, מקאו, קוריאה הדרומית ויפן לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין (להלן – תקופת הדגירה).

במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה בסין. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה בסין. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

היעדרות מעבודה בתקופת הדגירה תיחשב כהיעדרות בשל מחלה כפי שהוסדר בצו של משרד הבריאות, בכפוף להצגת אישור על מועד עזיבת סין. אין לפנות לרופאי המשפחה לקבלת אישור מחלה בגין ההיעדרות.

ביום ה-15 וככל שלא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

ההנחיות המלאות מפורסמות באתר משרד הבריאות :
קורונה | משרד הבריאות (www.gov.il)

הערות:
1. הכותב הינו יו”ר ובעלים חברת לסה ויז’ן מערכות בע”מ, המפתחת ומשווקת את מערכת Timewatch – פתרונות דיווח נוכחות והכנה לשכר.
2. מאמר זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד. האמור במאמר מתייחס לנשים וגברים כאחד.
3. האמור במאמר זה מיועד למתן מידע כללי בלבד ואינו מהווה מתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי ו/או משפטי ולפני הסתמכות על המידע במאמר זה יש להיוועץ בעורכי דין.

אנא הזינו את פרטיכם ונשוב אליכם במהרה!​​​​​​​​​​​​​​



    TIMEWATCH