הכללים שנקבעו בצו ההרחבה בענין תשלום דמי הבראה

להלן הכללים שנקבעו בצו ההרחבה, בענין תשלום דמי הבראה:

  • מספר ימי ההבראה (בנוסף לחופשה השנתית), לעובד במשרה מלאה:
  • לעובדים במשרה חלקית תשולם קצובת ההבראה באופן יחסי להיקף משרתם.
  • עובד יהיה זכאי לקצובת הבראה, רק לאחר שהשלים את שנת עבודתו הראשונה במקום עבודתו (על פי ע”ע 122/03 אבנר וקסמן נ. אי.טי.סי.24 מסביב לשעון ודן אחזקות בע”מ, עובד שפוטר לאלתר ללא מתן תקופת הודעה מוקדמת, סמוך לסיום שנת עבודה, יהיה זכאי לפיצוי בגובה דמי ההבראה שהיה מקבל, אילו ניתנה ההודעה המוקדמת בפועל). עובד, כאמור, יהיה זכאי גם לחלק היחסי עבור חלק מהשנה.
  • העובד לא נדרש להוכיח או להראות כי שהה בבית הבראה או השתתף בכל צורת נופש אחרת כתנאי לתשלום הכולל של קצובת ההבראה.
  • קצובת ההבראה תשולם באחד מחודשי הקיץ, מחודש יוני ועד חודש ספטמבר, אלא אם הוסכם או נהוג מועד אחר במקום העבודה.
  • בקביעת תקופת הזכאות לא תובא בחישוב היעדרות בשל חופשה ללא תשלום וכל היעדרות אחרת בה לא מתקיימים יחסי עבודה.
  • למען הסר ספק, מובהר כי לקביעת תקופת הזכאות לענין תשלום דמי הבראה תובא בחשבון תקופת חופשת הלידה על פי החוק.
  • עובד יהיה זכאי לקצובת הבראה אף לאחר סיומם של יחסי עבודה, וזאת לגבי תקופה של עד שנתיים שלפני תום תקופת עבודתו, אם לא קיבל את קצובת ההבראה עבור אותה תקופה במהלך עבודתו. אין באמור לעיל כדי לפגוע בזכותו של עובד לדמי הבראה בגין יציאה בפועל להבראה.
    מחיר יום הבראה במגזר הפרטי, הינו 378 ₪ (ב 9/7/23 פורסמה הודעה לציבור לפיה שר העבודה חתם על כוונתו למתן צו הרחבה בעניין דמי הבראה לשנת 2023. פרסום הצו ירחיב את תחולת ההסכם הקיבוצי הכללי שנחתם בין ההסתדרות הכללית לבין נשיאות המגזר העסקי, שעניינו עדכון גובה יום ההבראה בדמי הבראה לעובד במגזר הפרטי לתעריף מעודכן בסך של 418 ₪ ליום.

מחיר יום הבראה במגזר הציבורי, החל מיום 1.6.2023 , הינו 471.4 ש”ח.

———

* האמור במאמר זה מיועד למתן מידע כללי בלבד ואינו מהווה מתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי ו/או משפטי ולפני הסתמכות על המידע במאמר זה יש להיוועץ בעורכי דין. לסה ויז’ן בע”מ ו/או לסה ויז’ן מערכות בע”מ ו/או המחברת אינם נושאים באחריות/חבות כלשהי הנוגעת לאמור במאמר זה ולשימוש בו. בכל סוגיה משפטית ספציפית ובטרם הסתמכות על המידע יש להיוועץ בעורך דין.

אנא הזינו את פרטיכם ונשוב אליכם במהרה!​​​​​​​​​​​​​​



    TIMEWATCH